fbpx

Absolute Service

BEL NU: 03 317 04 70

Veelgestelde vragen van klanten

Veelgestelde vragen van klanten

bijgewerkt op 23/11/2020

U heeft waarschijnlijk heel wat vragen in deze verwarrende en snel veranderende periode. Hieronder vindt u alvast de antwoorden op een aantal veelgestelde vragen:

Kan de dienstverlening plaatsvinden?
Uw huishoudhulp kan zeker blijven werken in uw woning op voorwaarde dat jullie beiden onze extra veiligheidsmaatregelen correct naleven.
Een overzicht van de maatregelen vindt u via deze fiche.

Mijn huishoudhulp is tijdelijk niet beschikbaar, kan ik een vervanging krijgen?
Ja dat kan, uiteraard steeds rekening houdend met de geldende veiligheidsmaatregelen. We zullen u op basis van de beschikbare huishoudhulpen een voorstel doen.

Ik wil voorlopig (nog) geen dienstverlening/ ik wil de dienstverlening onderbreken: kan dit?
Mits het respecteren van de veiligheidsmaatregelen, kan uw huishoudhulp aan de slag blijven bij u thuis.
Indien u desondanks de hulp toch even wil uitstellen, dan kan dat, maar dan vragen wij u om minstens 48u op voorhand uw kantoor hiervan op de hoogte te brengen. Indien u minder dan 48u op voorhand verwittigt, zullen u de contractuele uren alsnog aangerekend worden.
Uiteraard kan er geen dienstverlening plaatsvinden wanneer u, of een gezinslid, zelf ziek bent of in quarantaine geplaatst bent.
We willen u er tevens op attent maken dat, indien u onze dienstverlening tijdelijk wenst te onderbreken, wij geen garantie kunnen bieden dat uw vaste huishoudhulp na deze periode van onderbreking nog beschikbaar zal zijn.

Ik wens voor de eerste keer gebruik te maken van de dienstverlening van Absolute Service. Kan ik hiervoor nu bij jullie terecht?
Ja, dat kan. Onze kantoormedewerkers zullen u zo snel mogelijk contacteren en onze (veiligheids)voorschriften met u doornemen.
U kan online een aanvraag doen via onze website of u neemt rechtstreeks contact op met het kantoor in uw buurt.

Zijn alle kantoren bereikbaar?
Alle kantoren zijn geopend en bereikbaar tijdens de openingsuren.
Let wel: sinds 11 juli 2020 geldt er een mondmaskerplicht in al onze kantoren.
Wij vragen u bovendien om steeds een afspraak te maken, zo kunnen we erover waken dat er niet te veel personen tegelijk aanwezig zijn in het kantoor en dat u onmiddellijk geholpen kan worden.

Mijn dienstencheques zijn vervallen/zullen weldra vervallen omdat de dienstverlening tijdelijk werd stopgezet. Wat moet ik doen?
De meeste verlengingsmaatregelen die genomen werden tijdens de eerste golf van de Coronacrisis, zijn ondertussen afgelopen en voorlopig nieuwe zijn er geen verlengingsmaatregelen aangekondigd.

Afhankelijk van het gewest waar u gedomicilieerd bent, kan u hieronder de geldigheidstermijnen raadplegen:
• Voor het Vlaamse Gewest:
https://dienstencheques.vlaanderen.be/burger/nieuws/verlenging-geldigheidstermijn
• Voor het Brussels Hoofdstedelijk Gewest:
https://www.dienstencheques.brussels/burger/nieuws/verlenging-geldigheidstermijn
• Voor het Waalse Gewest:
https://titres-services.wallonie.be/citoyen/actualites/prolongement-validite

Waar kan informatie vinden over de maatregelen die ik moet nemen wanneer mijn huishoudhulp komt werken?
Aan de dienstverlening zijn een aantal opschortende basisvoorwaarden op vlak van veiligheid verbonden. Deze worden steeds vooraf telefonisch zowel met uw huishoudhulp als met alle klanten waarbij zij/hij zal werken, afgetoetst en worden nadien nog eens schriftelijk/via mail bezorgd.
U kan ook steeds terecht op www.veiligterugaanhetwerk.be voor uitgebreidere informatie en een instructiefilm in 6 verschillende talen.

Een vraag of bezorgdheid kan u uiten via het speciaal daartoe voorziene chat-kanaal dat u rechts onderaan deze pagina vindt.

Welke maatregelen moet ik nemen om mijn huishoudhulp in alle veiligheid te laten werken?
Draag sowieso steeds een mondmasker bij aankomst en vertrek van uw huishoudhulp en om hem/haar in alle veiligheid te laten werken, dient steeds aan volgende voorwaarden voldaan te worden:
• Indien de woning het toelaat, dient u zich steeds in een andere ruimte te bevinden dan waar de huishoudhulp aan het werk is.
• Indien een afzonderlijke ruimte niet mogelijk is, dient de maximaal haalbare afstand (minimaal 1,5m) gerespecteerd te worden en dragen zowel uw huishoudhulp als u zelf (en huisgenoten) verplicht een mondmasker.
• Indien een afstand van minimaal 1,5 meter niet gerespecteerd kan worden, mag er niet gepoetst worden.

Kan uw huishoudhulp veilig komen poetsen? Prima!
Zorg dan vervolgens dat u zich aan onderstaande richtlijnen houdt:

• Werkt u met papieren dienstencheques? Leg die dan de dag op voorhand ingevuld klaar voor uw huishoudhulp.
• Verlucht maximaal alle ruimtes waar gewerkt moet worden vooraleer uw huishoudhulp het werk aanvat, liefst meerdere malen per dag. Indien er mechanische ventilatie voorzien is, dient deze maximaal gebruikt te worden.
• Voorzie vloeibare zeep met handpomp en een keukenrol of papieren handdoek voor uw huishoudhulp. Heeft u geen keukenrol voorhanden, voorzie dan een propere handdoek die enkel door de huishoudhulp gebruikt wordt.
• Voorzie voldoende propere doeken voor het schoonmaken van de verschillende ruimtes. Was ze daarna op hoge temperatuur.
• Ontvang niet-essentiële bezoekers steeds buiten de werkuren van uw huishoudhulp.

Ik, of iemand uit mijn gezin, heeft symptomen van COVID-19/of heeft symptomen gehad de voorbije 14 dagen. Mag mijn huishoudhulp komen werken?
Neen. Aan de opstart zijn een aantal opschortende basisvoorwaarden op vlak van veiligheid verbonden. Eén van deze voorwaarden is dat in de laatste 14 dagen geen geval van besmetting mag geweest zijn in het gezin of bij de inwonende personen van het gezin, en dat niemand symptomen van een mogelijke besmetting mag vertonen.

Ik vertrek naar het buitenland of ben net terug uit het buitenland. Moet ik extra maatregelen in acht nemen?
Het meest recente reisadvies raadpleegt u steeds op www.diplomatie.belgium.be

Keert u terug uit een Rode of Oranje zone, dan is een doktersbezoek aangeraden (en verplicht bij code Rood) om te bepalen welke preventieve maatregelen aangewezen zijn.
Vergeet in voorkomend geval ook zeker niet uw kantoor te verwittigen, zodat ook voor uw huishoudhulp tijdig de nodige maatregelen kunnen genomen worden m.b.t. haar/zijn planning.

 

Geen antwoord gevonden op uw vraag? Geen probleem, u kan uiteraard altijd bij ons kantoor terecht.

close
cookie Om u de best mogelijke ervaring te bieden, maakt deze site gebruik van cookies. Als u absoluteservice.be blijft gebruiken, betekent dit dat u akkoord gaat met ons gebruik van cookies. Bekijk onze cookie policy. Ok, ik ga akkoord